BULLO TIDENDE

Tanker, meninger og sånn Nå! 5 år (2015-2020)

DNB stjal pengene mine!! Hvorfor gjorde de egentlig det?!

Den 20. juni 2022 tok DNB fra meg mine muligheter til å ta ut kontanter, betale regninger og lån, benytte meg av mine kreditter, tilgang til mine bedriftskontoer og tilgangen til min aksjekonto.

Alt dette skjedde med grunnlag i at DNB per brev datert den 15. mars og 26. april 2022 forlangte at undertegnede skulle legitimere seg på nytt ellers ville kundeforholdet mitt avsluttes etter 8 uker.

DNB som sjørøvere 2Undertegnede har vært kunde i DNB i over 40 år og skulle egentlig hatt medalje for et langt og godt kundeforhold. Det hele begynte med at jeg hadde kontoer i Den norske Creditbank, Postbanken og Sparebanken Nor som med tiden alle sammen slo seg sammen til Den norske Bank. Alle mine kontoer hadde altså endt opp hos en stor bank.

Undertegnede har skrevet flere brev til DNB angående saken, og flere telefonsamtaler med kundeservice, men ingen ansvarlige har besvart meg på noe måte. Alle mine henvendelser til DNB kan dokumenteres.

Hvorfor skulle 2 000 000 kunder legitimere seg på nytt samtidig? Var de mistenkt for noe kriminelt? Terror eller hvitvasking? Kan det være slik at halvparten av den norske befolkningen muligens er kriminelle?

Eller er en slik legitimering bare en slags godkjenning fra oss kunder om en ny bankavtale hvor alt av personvern er satt til side og hvor alt ligger klart for et overvåkningsregime fra bank og stat med en tvungen digital valuta og et digitalt pass for øye?

Vel uansett dette ønsker ikke jeg å være med på, derfor regner jeg at kundeforholdet mitt til DNB som avsluttet akkurat slik de truet det med i brevet datert 26. april. DNB har tatt mine penger, kreditter og kontoer, og dermed er det slik at jeg nå heller ikke skylder DNB noe penger selv om jeg frem til i sommer har hatt flere lån i banken.

På tross at DNB har avsluttet vårt kundeforhold i juni 2022 har de allikevel sendt purringer og inkassokrav på lån og kreditter selv om jeg ikke har hatt tilgang til mine penger og at de har avsluttet mine muligheter…

Det at DNB den 20. juni 2022 tok fra meg mine bankmuligheter(både privat og i næring), og tok fra meg tilgangen til mine penger og mine kreditter kan sees på som et grovt tyveri av undertegnede. Der sto jeg uten muligheter til å leve i en moderne verden.

Det at jeg som kunde etter et langt og tro kundeforhold skulle miste tilgjengeligheten til mine penger, kreditter og avtaler på grunn av at jeg ikke ønsket å legitimere meg på nytt henger ikke sammen på noe måte. DNB(DnB) sine krav og reaksjoner står ikke i stil med § 24 i hvitvaskingsloven som det henvendes til i brevet om krav om legitimering av alle bankens kunder på nytt og det omtrent på likt.

Igjen, hva er det som egentlig som kreves, og hvorfor krevdes denne legitimeringen av 2 000 000 kunder på en gang?

DNB som sjørøvere i Oslo

Mitt kundeforhold til min bank(DNB) har utgjort en stor økonomisk verdi i mitt liv som er bygget opp over mange år. Som tidligere fortalt består kundeforholdet av brukskontoer, sparekontoer, bedriftskontoer, aksjekonto, kreditt og lån. Alt dette har hatt en stor økonomisk verdi og må verdsettes deretter. Nå har altså DNB stjålet denne økonomiske verdien fra meg uten gyldig lovlighet. Det må i denne sammenheng påpekes at DNB 3 dager før DNB sperret min konto ga meg et nytt fastrentelån på 1 100 000 kr uten at jeg trengte å legitimere meg på nytt…

DNB truet i brevet datert 26. april 2022 at de kom til å avslutte mitt kundeforhold dersom jeg ikke legitimerte meg på nytt. Den 20. juni 2022 hadde DNB sperret mine kontoer for utbetalinger og det kunne ikke forstås på annen måte enn at kundeforholdet nå var avsluttet. Undertegnede ønsket å bekrefte dette og ringte DNB kundeservice hvor de bekreftet at kontoen var sperret, men at det var mulig å åpne kundeforholdet igjen dersom jeg legitimerte meg. Det var jo ikke aktuelt som en trofast kunde i over 40 år og stor kunde, så hvorfor skulle jeg legitimere meg på nytt?

I brevet datert den 4. august 2022 skrev jeg:

Undertegnede har opplevd at dere ensidig i juni måned avsluttet mitt bankforhold som har vart i over 40 år. Dette med grunnlag i at jeg ikke har villet legitimere meg på nytt. Dette gjorde det umulig for undertegnede å betale regninger, betale lån og ta i mot penger fra kunder og leietaker.

Undertegnede har ikke gjort noe kriminelt og har ikke noen intensjoner om å gjøre det, men at dere har tatt over mine penger og kontoer med grunnlag i at jeg ikke har legitimert meg er grunnlag nok for at dette bankforholdet er over på alle måter også fra min side.

Takk for et langt og godt samarbeid fram til juni 2022, mine tidligere forpliktelser til dere i DNB er nå avsluttet på ALLE måter med den samme gjensidighet.

Slik ser jeg det også i dag!

Odd-Erik bilde

Odd-Erik Helgesen

Redaktør Bullo Tidende

Se gjerne annet:

Robert F. Kenndy Jr. advarer mot 5G, overvåkning og kontroll!!

Oppdraget utført!! Arendalsuka er over for denne gang!

Losjemannen og PST-sjef Sjøvold måtte trekke seg! Var det Bullo Tidende som var årsaken til avgangen?

bullo logo

Én kommentar på “DNB stjal pengene mine!! Hvorfor gjorde de egentlig det?!

  1. Tove Schatvet-Riisager
    oktober 26, 2022

    DNB har alltid stjålet kundenes penger, dessverre. Som barn hadde vi skolesparingsordning med motiverende bankbok med mauren som sparer og sparer og alle bekker små blir til en stor å. Da jeg flytte tilbake til Norge etter 18 gode år i Danmark i 1988 valgte jeg – etter et par år – å besøke DNB på Teie Torg. Jeg ønsket å ta ut disse pengene, oppspart fra 1963/64 til 1988. Nei, du har ingen konto hos oss, ingen penger her. Svarte de. Din far har tatt dem ut. Nå – jeg var jo godt over 30 år da jeg ønsket å heve mine egne penger, men DNB hadde latt en fremmed, om enn far, heve mine penger. Artig nok på Rjukan, der banksjefen het Lurås, navn som slekter på Norges første banktyver – historisk sett( de skal ha vært 3 personer). – Senere ble jeg fristet til å kjøpe penger i fond. Jeg hadde spart lenge og vel og brukte 5000,- kroner på fondet. ca 5-6 år senere ønsket jeg å vite, hvor mye jeg hadde tjent. Da fikk jeg vite at:*med så liten sum må du nok øke til minst 10.000,- for å få inntjening*!!! Da valgte jeg å bytte bank, avslutte kundeforholdet mitt. Det var ikke en gang 1000 kroner tilbake av mine veldig hardt oppsparte midler. Det koster å være fattig, enestående, studerende og 3jobber-arbeidende mor til to barn, for hvilke Den Norske Stat fra før velger å fjerne 250 måneder av minstebidraget hver måned i 4 år, fjerne fra MINSTEbidraget, vel å merke…Tro meg, jeg har ingen tro eller tillit til styringssystemene i landet vårt; kan det tenkes jeg kan ha flere gode grunner til det? studiestøtte? Ikke det heller, nei, studere om igjen på grunn av «utenlandsk eksamen», jo. Jeg har betalt dyrt for å bo i Norge, veldig dyrt! Om og om og om og om igjen.

    Liker

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Informasjon

Dette innlegget ble postet den oktober 3, 2022 av .
%d bloggere liker dette: